Cinderella of yours
Put something here.

Home site Me You STUFFS
#Tazkirah1
Wednesday 24 July 2013 ✿ 05:49 ✿ 0 Royal Person (s)
Assalamualaikum kepada semua umat Islam yang Ain sayang :)
buat pertama kalinya Ain nak 'Sharing-sharing' tazkirah dengan antum dan antuma semua .
Before that , Ain bukanlah nak 'tunjuk-tunjuk' alim sebab tulis tazkirah dalam blog sendiri , tapi Ain nak kongsi semua ni atas dasar Ain nak perbaiki diri orang lain walaupun Ain ni bukan seorang perempuan yang 'Perfect10' . *'perfect10' ? alomak -.- itu dah macam pencuci muka jea . wkakaa ^^
Nabi kita pun pernah bersabda  , ''sebarkanlah ilmuku walaupun sebesar zarah'' .

InsyaAllah , InsyaAllah , InsyaAllah ,
hari ni Ain nak kongsikan sebuah Hadis yang dipetik daripada komik UAI .

'Man la Yarham , La Yurham'

Maksudnya : barangsiapa tidak merahmati (belas kasih) maka dia tidak akan dirahmati .

huraian hadis di atas :

Jika kita ni tidak belas kasih / merahmati sesuatu perkara , kita jugak tidak akn dirahmati . Maknanya , bila kita ni langsung takde belas kasihan pada manusia di sekeliling kita, tidak kira lah manusia itu lebih tua , sebaya ataupun muda . . maka manusia disekeliling kita juga langsung tidak akan ada sifat belas kasihan pada kita. Selain itu , bukan hanya pada manusia , tetapi termasuk juga binatang dan haiwan-haiwan. Jangan fikir , haiwan ni tiada perasaan sebab tu kita ni senang-lenang je nak sepak-sepak , nak pijak-pijak . Haiwan ni kan ciptaan Allah jugak , jadi tidak sepatutnya kita mencederakannya :)

Sampai disini dululah tazkirah yang Ain nak sampaikan . Nanti , Ain akan apdet lagi ya tazkirah-tazkirah yang lebih menarik . WAllahualam :) 
p/s : Kalau Ain ada tersilap pasal tazkirah yang Ain smpaikan ni , jangan lah malu-malu nak tegur ye . Ain ni baru je start nak sampaikan tazkirah-tazkirah ni , so kalau ada silap-silap . . Konplen lah eyy :) #Konplen Cara baik taw ^^



Dashboard Follow

Little Disclaimer;



I still hope that the prince will find me. Put my feet into the glass slipper. Kiss me gently. Lead me to the castle. And I still hope that the prince is you. Because I still your Cinderella. And I will waiting as long as I can.
Underline Strike Bold Italic
blockquote

You're My SuperMan :)


Tell me your dream;


Thank u;
Skin edit by Adsa Adam
Basecodes by Jaja
Others ; xx
Most Image by WeHeartIt